Nortel er vekstvinner i bedriftsmarkedet

Et annerledes teleselskap for bedrifter.

*Pressemelding

Mobiltjenesteleverandøren Nortel vokste suverent mest av alle tilbyderne, veksten var større enn alle de andre aktørene til sammen i det norske bedriftsmarkedet første halvår i år. Det viser tall fra den nasjonale kommunikasjonsmyndigheten NKom som ble lagt frem torsdag forrige uke.

Ved utgangen av andre kvartal 2022 kunne Nortel melde om mer enn 60 000 aktive SIM. Første halvår i år viser en vekst på 25 837 aktive SIM, mobile bredbånd kommer i tillegg. De øvrige 12 leverandørene – inkludert Telenor og Telia - hadde en samlet vekst på 17 028 SIM til sammen.

Dette fører Nortel opp på en solid tredjeplass i størrelse, bak gigantene Telenor og Telia.

- Dette er en gledens dag, ikke bare for oss i Nortel, men for alle som er opptatt av konkurranse i bedriftsmarkedet. Da vi etablerte oss i 2019 var vårt mål å bli den største utfordreren til duopolet Telenor og Telia. Det har vi lykkes med, sier administrerende direktør Christian Pritchard i Nortel.

Nortel er ikke bare den suverene vinneren prosentvis, men også i antall brukere har Nortel større økning enn Telia. Mens Nortels vekst var på mer enn 25 000, var Telias vekst på 16 241. Telenor hadde en nedgang i kundemassen på 9685 brukere.

- I et marked som i praksis har vært delt mellom to store aktører, er dette en reell og kraftig endring som kommer kundene til gode. Det har alltid vært de mindre aktørene som har drevet konkurranse og innovasjon. Dette har vært en suksessfaktor for vår vekst, sier Pritchard.

Han viser til at Nortel var den første mobiltjenesteleverandøren som tilbød fri databruk til en fast, rimelig månedspris. Siden har alle konkurrentene fulgt etter, mens Nortel har utviklet nye produkter og tjenester.


  For ytterligere informasjon vennligst kontakt: CEO Christian Pritchard, IR@nortel.no