Ditt Nortel abonnement har dekning i verdensklasse!
Visste du at Telenors mobilnett ikke bare er Norges raskeste, men verdens raskeste? Det er grunnen til at alle våre abonnement bruker Telenor Norge sitt nett. For deg betyr det at du kan bruke telefonen til akkurat det du vil – der du vil. Som å laste ned store vedlegg når du er på farta, se siste episode av favorittserien uten hakking eller ha videomøte.
Hva skjer med BankID på mobil etter overføring?
BankID på mobil har gradvis blitt faset ut til fordel for app, utfasingen skjer for å gi brukerne en enda enklere BankID-hverdag. Fra høsten 2022 kan ikke BankID på mobil aktiveres på nytt. Les mer om den nye BankID-appen her.
Husk at du må si opp avtaler som går utover ditt mobilnummer hos tidligere leverandør.
Vi gjør oppmerksom på at avtaler du har som går utover ditt mobilnummer hos tidligere leverandør, som eks. mobilt bredbåndsabonnement, må sies opp direkte av deg som kunde.
Vi som operatør har kun myndighet til å overføre mobilnummer fra en annen leverandør, ikke eventuelle andre avtaler en måtte ha.
Trenger vi å ta backup eller installere noen ny apper på telefonen?
Etter overføringen beholder man alle de personlige appene og innstillinger på telefonen. Man behøver ikke ta backup før overføringen. Etter overføringen kan man godt slette apper som er tilpasset tjenestene fra din tidligere operatør.
Hva skjer med Mobilsvar etter overføring?
Den personlige velkomsthilsen i mobilsvar blir dessverre ikke med etter man bytter operatør. Vi anbefaler at du spiller inn ny personlig velkomsthilsen.
Slik går du frem:
Hvor finner jeg Mitt Nortel appen?
For å få fullt utbytte av mobilabonnementet bør alle installere Mitt Nortel appen fra App Store eller Google Play. Dette kan man gjøre etter overføringen. I appen får man få full oversikt over eget mobilforbruk, du kan kjøpe ekstra datapakker, endre SIM-kort og se PIN/PUK-koder.
Last ned på App Store Last ned på Google Play
Hvor finner vi Nortel Bedriftsnett Appen?
Dersom din bedrift har bestilt Bedriftsnett (sentralbordløsning), sender vi ut brukerveiledning om dette til deg et par dager før overføringen.
Med Nortel har du alltid full oversikt på reise, så slipper du å være redd for å surfe.
Alle Nortel kunder har bruk i EU/EØS inkludert i mobilabonnementet. Trenger du prisoversikt for mobiltelefoni til utlandet og roaming utenfor EU/EØS kan du klikke HER.
Hva bør jeg gjøre da?
Hvis du mister mobilen - kan du først forsøke å spore den via «Find my iPhone» eller «Find my device». Hvis du ikke finner den, bør du "fjernslette" mobilen via «Find my iPhone» (iOS) eller «Find my device» (Android). Deretter ringer du Nortel kundeservice på +47 70 30 99 00 for å sperre SIM-kortet. SIM-kort kan også sperres av din bedrifts administrator i selvbetjeningsløsningen Min Bedrift. Det samme gjør du også hvis mobilen blir stjålet.
Hvordan komme i kontakt med Nortel Kundeservice?
Vakttelefon: Ved kritiske saker etter kl. 17:00, kontakt vakttelefon 70 30 99 09
Her kan du logge inn på våre ulike tjenester og laste ned Mitt Forbruk Appen
Logg deg inn på Min Side eller last ned Nortel Mitt Forbruk appen og få full oversikt over eget mobilforbruk. I appen kan du også kjøpe datapakker og se PIN/PUK. For å logge inn i nettbutikken må du først bestille tilgang.
Logg inn til alle våre tjenester finner du her.
Alt i én app.
For deg som akkurat har blitt kunde, eller er overført til ny plattform. Les mer
Min Side.
For deg som har vært kunde en stund, og ikke har blitt overført til ny plattform enda.
Min Bedift.
For deg som har vært kunde en stund, og ikke har blitt overført til ny plattform enda.
Ring oss:
70 30 99 00
Send oss en email:
support@nortel.no
Våre åpningstider:
Hverdager 08:00 - 17:00
Vi er tilgjengelig på både telefon, chat, e-post og Facebook. Enten du ønsker en uforpliktende prat om våre abonnement og tjenester - eller allerede er kunde og trenger hjelp.