Nortel Bedriftsnett er en skybasert plattform, som sømløst kobler sammen bedriftens integrasjoner, kommunikasjon og tjenester.

  • Dekning i verdensklasse med 100% Telenor-dekning 
  • Personlig kundeservice med kort svartid
  • Direkte nummeroppslag på iPhone og Android
  • Etterskuddsvis fakturering
  • Fremtidsrettet kommunikasjonsplattform med grenseløse muligheter. Alltid sikkert. Alt i skyen. Alltid oppdatert

Viktig informasjon til admin og kontaktperson for bedriften:

Vi tar hånd om det aller meste før overgangen til Nortel. Det er kun et par ting du må huske på som admin og kontaktperson for bedriften:

  • Husk å sjekke at adressen for SIM-kort er riktig, meld tilbake til kundeservice snarest om noe ikke stemmer
  • Husk å informere bedriftens ansatte om tidspunkt for SIM-kort bytte.

Er dette gjort? Flott, og ha en grenseløs arbeidsdag!

Dette er greit å vite:

BankID på mbil
BankID på mbil

BankID på mobil fases ut, og du vil derfor ikke lenger ha tilgang til denne tjenesten etter du får nytt SIM-kort. Du må derfor huske å aktivere BankID-appen eller engangskode-app før du tar i bruk ditt nye SIM-kort. Les mer om BankID på mobil og BankID-app her.

Endre PIN-kode
Endre PIN-kode

Siden du får tilsendt et nytt SIM-kort, vil det si at du også får en ny SIM PIN-kode. 

Tips: endre denne koden til en du selv husker. På denne måten kan du låse opp SIM-kortet når som helst, uten å måtte lete fram PIN-koden først. Se hvordan du endrer PIN-kode her.

4G-tale
4G-tale

Enkelte kan oppleve at VoLTE (4G Tale) har skrudd seg av etter bytte av SIM-kort. 

Dette er fremgangsmåten for å skru 4G Tale på igjen:

  • iPhone: Innstillinger - Mobilnett - Mobildatavalg - Tale og Data 
  • På Android er det ikke nødvendig å skru av og på 4G-tale, funksjonen kommer automatisk.
  • Nyeste oppdatering fra Samsung fjerner valg om å skru på 4G Tale manuelt. Test om du har 4G Tale ved å ringe og surfe samtidig på mobilnett.
Dette støtter telefonen din
Dette støtter telefonen din

Er du på mobil? Scroll til siden for å se hele tabellen

Produsent

MMS

Data

4G Tale

5G

WiFi-Tale

Apple

Manuelt

Automatisk

Ja

Ja

Nei

Samsung

Automatisk

Automatisk

Ja*

Ja

Nei

Huaweii

Automatisk

Automatisk

Nei

Ja

Nei

Doro

Manuelt

Oneplus

Manuelt

Manuelt

Nei

Ja

Nei

Nokia

Manuelt

Automatisk

Nei

Ja

Nei

Xiaomi

Automatisk

Automatisk

Ja**

Ja

Nei

Motorola

Manuelt

Manuelt

Nei

Ja

Nei

Sony

Automatisk

Automatisk

Ja***

Ja

Nei

Google

Manuelt

Automatisk

Nei

Ja

Nei

 * Blir sluppet ut på Samsung-modeller i tråd med "release plan". Enheter som ikke lengre mottar oppdateringer vil ikke få 4G Tale. Om du er usikker, sjekk https://endoflife.date/samsung-mobile og finn din telefonmodell. Du kan også ringe oss om du har spørsmål.

** Du kan overstyre operatørinnstillinger på Xiamo og få 4G Tale ved å ringe * # * # 86583 # * # * på telefontastaturet ditt.

*** Samme som Samsung. Oppdateringer rulles ut til nyeste modeller først.

Noe du trenger hjelp til? Ta kontakt med kundeservice