På vei til Nortel

Slik forbereder du deg på å bytte mobiloperatør.

SIM kort/ PIN & PUK

Når er overføringsdato og får vi nytt SIM-Kort & PIN/PUK-kode?

+

  • Vi har sendt SMS med overføringsdato til alle abonnement som det er registrert overføring på fra dere. 
  • Velkomstbrev med nytt SIM-kort sendes i posten god tid før overføringen brevene må deles ut til den enkelte medarbeider.
  • De nye SIM kortene kan brukes både som vanlig SIM, Mikro SIM og Nano SIM, det vil passe alle typer mobiltelefoner.
  • Er noen usikker på hvordan man fysisk bytter SIM-kort på mobiltelefonen? Se på Apple eller Samsung sine guider for mer informasjon.
  • Ny PIN/PUK-kode finnes på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til. Det kan være lurt å endre koden på SIM-kortet til en kode man selv velger og som er enklere å huske.
  • Dersom det også er bestilt tvillingkort eller datakort, vil disse også måtte leveres ut til den enkelte medarbeider.
  • Dersom dere ikke har mottatt SIM-kort innen 3 dager før overføringsdatoen, må du ta kontakt med Nortel Kundeservice.

BankID

Hva skjer med BankID på mobil etter overføring?

+

  • Det nye Nortel SIM-kortet støtter Bank-ID. Bank-ID på mobil er knyttet mot SIM-kortnummeret, alle må derfor endre dette til det nye kortet i nettbanken. Om noen har spørsmål rundt BankID på mobil anbefaler vi å kontakte banken. Vi anbefaler alle å ha nettbankens kodebrikke tilgjengelig på porteringstidspunktet.

Mobilsvar

Hva skjer med Mobilsvar etter overføring?

+

Den personlige velkomsthilsen i mobilsvar blir ikke med når man bytter leverandør. Vi anbefaler derfor å spille inn ny personlig velkomsthilsen etter overføringen til Nortel.

  • Ring +47 91509001 eller +47 70310000 for å konfigurere og lytte på mobilsvarmeldinger.
    • Trykk 0 for å få opplest menyen.
    • Tast 2 for å høre eldre meldinger.
    • Tast 4 for å lytte til din nåværende velkomstmelding. 
    • Tast 5 å ta opp ny personlig velkomstmelding. Du kan lese inn en velkomstmelding så mange ganger du vil, helt til du er fornøyd.
    • Tast 6 for å slette personlig velkomstmelding. 
    • Tast 0 for å gjenta meny.
  • Du mottar kopi av alle dine beskjeder til e-post adressen som er registrert hos Nortel. Du mottar og varsel på nye beskjeder på SMS.

Hva med backup?

Trenger vi å ta backup eller installere noen ny apper på telefonen?

+

Etter overføringen beholder man alle de personlige appene og innstillinger på telefonen. Man behøver ikke ta backup før overføringen. Etter overføringen kan man godt slette apper som er tilpasset tjenestene fra din tidligere operatør.

Mitt Forbruk Appen

Hvor finner vi Nortel Mitt Forbruk Appen?

+

For å få fullt utbytte av mobilabonnementet bør alle installere Nortel Mitt Forbruk appen fra Appstore & Playstore. Dette kan man gjøre etter overføringen. I appen får man få full oversikt over eget mobilforbruk, kjøpe ekstra datapakker, endre SIM-kort og se PIN/PUK-koder.

Last ned på App Store           Last ned på Google Play

Opplæringsvideo finner du her: 


Nortel Bedriftsnett Appen

Hvor finner vi Nortel Bedriftsnett Appen?

+

Dersom din bedrift har bestilt Bedriftsnett (sentralbordløsning), sender vi ut brukerveiledning om dette til deg et par dager før overføringen.

Kundeservice

Hvordan komme i kontakt med Nortel Kundeservice?

+

  • Kundeservice sine åpningstider er hverdager 08:00 - 17:00
  • Kundeservice kan nåes på support@nortel.no eller 70 30 99 00
  • Chat med kundeservice på nortel.no eller på facebook.

Vakttelefon: Ved kritiske saker etter kl. 17:00, kontakt vakttelefon 70 30 99 09