Slik forbereder du deg på å bytte mobiloperatør.
Når er overføringsdato og får vi nytt SIM-Kort & PIN/PUK-kode?
Husk at du må si opp avtaler som går utover ditt mobilnummer hos tidligere leverandør.
Vi gjør oppmerksom på at avtaler du har som går utover ditt mobilnummer hos tidligere leverandør, som eks. mobilt bredbåndsabonnement, må sies opp direkte av deg som kunde.
Nortel har kun myndighet til å overføre mobilnummer fra en annen leverandør, ikke eventuelle andre avtaler en måtte ha.
Bruker du appen Min sky og/eller Mine Kontakter hos Telenor?
Dersom du bruker appen Min Sky gjennom et Telenor abonnement i dag, vil denne fortsatt fungere også etter overføring til Nortel. Min Sky gir deg 2Gb gratis lagring av data.
NB!: Har du lagret mer data enn 2GB, kan du kjøpe ytterligere lagringsplass i appen eller du må innen 30 dager fra overføring til Nortel, laste ned en sikkerhetskopi av alle data du har lagret i Min Sky. Har du alle data på din telefon, trenger du ikke foreta deg noe. Alternativt kan du etablere en av gratistjenestene OneDrive, Google Disk eller iCloud og overføre dataene dine der. Disse tjenestene kan som Min Sky, settes opp til automatisk og lagre backup av dine bilder, videoer, kontakter dokumenter til skytjenesten. OneDrive og iCloud gir 5Gb gratis lagring, mens Google Disk gir 15Gb.
iCloud: https://www.apple.com/no/icloud/
OneDrive: https://onedrive.live.com/about/nb-no/
Google Disk: https://www.google.com/drive/
Hvis du bruker Office365 er det mulig at du også har OneDrive / One Drive for Business i din lisens. Denne gir deg opptil 1Tb skylagring.
Mine Kontakter vil fungere uten at du trenger å gjøre noe.
Hva skjer med BankID på mobil etter overføring?
Hva skjer med Mobilsvar etter overføring?
Den personlige velkomsthilsen i mobilsvar blir ikke med når man bytter leverandør. Vi anbefaler derfor å spille inn ny personlig velkomsthilsen etter overføringen til Nortel.
Trenger vi å ta backup eller installere noen ny apper på telefonen?
Etter overføringen beholder man alle de personlige appene og innstillinger på telefonen. Man behøver ikke ta backup før overføringen. Etter overføringen kan man godt slette apper som er tilpasset tjenestene fra din tidligere operatør.
Hvor finner vi Nortel Mitt Nortel Appen?
For å få fullt utbytte av mobilabonnementet bør alle installere Mitt Nortel appen fra Appstore & Playstore. Dette kan man gjøre etter overføringen. I appen får man få full oversikt over eget mobilforbruk, kjøpe ekstra datapakker, endre SIM-kort og se PIN/PUK-koder.
Hvor finner vi Nortel Bedriftsnett Appen?
Dersom din bedrift har bestilt Bedriftsnett (sentralbordløsning), sender vi ut brukerveiledning om dette til deg et par dager før overføringen.
Hvordan komme i kontakt med Nortel Kundeservice?
Vakttelefon: Ved kritiske saker etter kl. 17:00, kontakt vakttelefon 70 30 99 09
Min Side.
For deg som har vært kunde en stund, og ikke har blitt overført til ny plattform enda.
Ring oss:
70 30 99 00
Send oss en email:
support@nortel.no
Våre åpningstider:
Hverdager 08:00 - 17:00
Vi er tilgjengelig på både telefon, chat, e-post og Facebook. Enten du ønsker en uforpliktende prat om våre abonnement og tjenester - eller allerede er kunde og trenger hjelp.