Vi lover deg:

  • Dekning i verdensklasse med 100% Telenor-dekning
  • Personlig kundeservice
  • Fremtidsrettet kommunikasjonsplattform med grenseløse muligheter
  • Enkle selvbetjeningsløsninger og kun en app med alt du trenger
Fungerer ikke mobildata eller MMS etter SIM-bytte? Slik endrer du kjapt APN innstillingene:

Innstillinger

APN innstillinger for iPhone
APN innstillinger for iPhone

Hvordan aktivere mobildata:

  1. Gå til innstillinger
  2. Velg mobilnett
  3. Aktiver mobildata

Under mobildatavalg kan roaming aktiveres.

Hvordan sette manuelle APN innstillinger:

  1. Gå til innstillinger
  2. Velg mobilnett
  3. Velg mobildatanettverk

Sett følgende innstillinger: 

Mobildata

APN: internet

MMS 

APN: mms

MMSC: http://mms.media

Delt internett

APN: internet

APN innstillinger for Android
APN innstillinger for Android

Hvordan aktivere mobildata: 

  1. Gå til Innstillinger
  2. Velg Tilkoblinger
  3. Velg Databruk
  4. Aktiver Mobildata ved hjelp av bryteren på siden.
  5. Dataroaming aktiveres under Mobilnett etter Tilkoblinger.

Hvordan sette manuelle APN innstillinger:  (merk at dette kan variere litt fra telefon til telefon)

  1. Innstillinger
  2. tilkoblinger
  3. Mobile nettverk
  4. Tilgangspunktnavn

Sett følgende innstillinger:  

MMS

APN: mms
MMSC: http://mms.media
MMS-port: 80
APN-type: mms

Mobildata 

Navn: (Valgfritt) Nortel 
APN: Internet
Godkjenningstype: PAP
APN-type: Default
APN-Protokoll: IPv4
APN-Roaming protokoll: IPv4

4G-tale (VoLTE)
4G-tale (VoLTE)

Enkelte kan oppleve at VoLTE (4G Tale) har skrudd seg av etter bytte av SIM-kort. 

Dette er fremgangsmåten for å skru 4G Tale på igjen:

iPhone: Innstillinger - Mobilnett - Mobildatavalg - Tale og Data På Android er det ikke nødvendig å skru av og på 4G-tale, funksjonen fungerer automatisk. 

  • Fri tale, SMS og MMS
  • Bruk data som normalt i EU/ EØS, Storbritannia og Sveits (60 GB med abonnementet Grenseløs)
  • Direkte nummeroppslag på iPhone og Android
  • Full Telenor-dekning
  • Apper til mobil og desktop


    Har du behov for flere SIM-kort, tvillingkort, Data Rollover eller andre tjenester? Her finner du en oversikt over tilleggstjenester.

    Visste du at Nortel kunder har 100% lik dekning og akkurat samme prioritet som Telenors egne kunder? Les mer om Telenor-dekning for deg som Nortel kunde

    Nyttig å vite

    Endre PIN-kode
    Endre PIN-kode

    Siden du får tilsendt et nytt SIM-kort, vil det si at du også får en ny SIM PIN-kode. 

    Tips: endre denne koden til en du selv husker. På denne måten kan du låse opp SIM-kortet når som helst, uten å måtte lete fram PIN-koden først. Se hvordan du endrer PIN-kode her.

    BankID på mobil
    BankID på mobil

    BankID på mobil fases ut, og du vil derfor ikke lenger ha tilgang til denne tjenesten etter du får nytt SIM-kort. Du må derfor huske å aktivere BankID-appen eller engangskode-app før du tar i bruk ditt nye SIM-kort. Les mer om BankID på mobil og BankID-app her.

    Hvorfor står det LTE på dekningen min?
    Hvorfor står det LTE på dekningen min?

    LTE er det samme som 4G. Dette har ingen innvirkning på dekningen din, den er like god som før. 

    Noe som ikke fungerer som det skal? La oss få vite det så tar vi saken.

    Ut å reise? Alle Nortel kunder har fri bruk i EU/EØS inkludert i mobilabonnement.