- Dekning i verdensklasse med 100% Telenor-dekning
- Personlig kundeservice
Vi lover deg:
Under mobildatavalg kan roaming aktiveres.
Hvordan sette manuelle APN innstillinger:
Sett følgende innstillinger:
Mobildata
APN: internet
MMS
APN: mms
MMSC: http://mms.media
Delt internett
APN: internet
Hvordan aktivere mobildata:
Hvordan sette manuelle APN innstillinger: (merk at dette kan variere litt fra telefon til telefon)
Sett følgende innstillinger:
MMS
APN: mms
MMSC: http://mms.media
MMS-port: 80
APN-type: mms
Mobildata
Navn: (Valgfritt) Nortel
APN: Internet
Godkjenningstype: PAP
APN-type: Default
APN-Protokoll: IPv4
APN-Roaming protokoll: IPv4
Enkelte kan oppleve at VoLTE (4G Tale) har skrudd seg av etter bytte av SIM-kort.
Dette er fremgangsmåten for å skru 4G Tale på igjen:
iPhone: Innstillinger - Mobilnett - Mobildatavalg - Tale og Data
På Android er det ikke nødvendig å skru av og på 4G-tale, funksjonen fungerer automatisk.
Har du behov for flere SIM-kort, tvillingkort, Data Rollover eller andre tjenester? Her finner du en oversikt over tilleggstjenester.
Visste du at Nortel kunder har 100% lik dekning og akkurat samme prioritet som Telenors egne kunder? Les mer om Telenor-dekning for deg som Nortel kunde
Siden du får tilsendt et nytt SIM-kort, vil det si at du også får en ny SIM PIN-kode.
Tips: endre denne koden til en du selv husker. På denne måten kan du låse opp SIM-kortet når som helst, uten å måtte lete fram PIN-koden først. Se hvordan du endrer PIN-kode her.
Den personlige velkomsthilsen i mobilsvar blir dessverre ikke med etter man bytter operatør. Vi anbefaler at du spiller inn ny personlig velkomsthilsen.
Slik går du frem:
Du mottar også varsel på nye beskjeder på SMS.
BankID på mobil fases ut, og du vil derfor ikke lenger ha tilgang til denne tjenesten etter du får nytt SIM-kort. Du må derfor huske å aktivere BankID-appen eller engangskode-app før du tar i bruk ditt nye SIM-kort. Les mer om BankID på mobil og BankID-app her.
LTE er det samme som 4G. Dette har ingen innvirkning på dekningen din, den er like god som før.
Min Side.
For deg som har vært kunde en stund, og ikke har blitt overført til ny plattform enda.
Ring oss:
70 30 99 00
Send oss en email:
support@nortel.no
Våre åpningstider:
Hverdager 08:00 - 17:00
Vi er tilgjengelig på både telefon, chat, e-post og Facebook. Enten du ønsker en uforpliktende prat om våre abonnement og tjenester - eller allerede er kunde og trenger hjelp.