Nortel Flipp

Slik fungerer det.

Gjennom Nortel Flipp gjør vi det enkelt å realisere verdi på telefoner bedriften ønsker å bytte inn, eller ikke bruker lenger. Om du har spørsmål er det bare å ta kontakt - vi er her.



Bestill verdivurdering

Fyll ut skjema og få verdivurdering innen 2 dager.

+

Finn frem telefonene bedriften ønsker å sende inn og fyll ut skjema for verdivurdering.

Etter at verdivurderingsskjemaet er sendt inn, vil vår samarbeidspartner Moorup komme tilbake med en foreløpig verdivurdering på mail.

Bestill verdivurdering her 

Klargjøring av telefonen

Apple iPhone/iOS-instruksjoner.

+

Før vi henter telefonen er det et par ting du må huske på. 

Vi har full forståelse for at telefoner som kan ha ligget i skuffen en stund går i glemmeboken når det kommer til innhold og tilstand, men jo bedre forarbeid som gjøres før innsendelse, jo mer øker potensiell tilbakekjøpsverdi. Her ser du hvilke steg som må gjennomføres før telefonene sendes inn. Vi anbefaler at du deler linken med de ansatte som selv sitter med telefonen. Hvis du trenger hjelp kan du kontakte Moorup på flipp@nortel.no eller på telefon 90446999.

Apple iPhone/iOS-instruksjoner
1. Kopier alle data fra din iPhone til iCloud-kontoen eller en datamaskin ved hjelp av iTunes dersom du ønsker å beholde eksisterende data lagret på telefonen. Klikk her for instruksjon.

2. Sjekk om tjenesten ‘Hvor er’ / Finn iPhone er aktivert. Tjenesten må være deaktivert før telefonen sendes inn.

3. Du finner ‘Hvor er’/Finn iPhone som en egen app på telefonen.
a. Gå inn i appen.
b. Nederst på siden, klikker man på ‘enheter’.
c. Velg enheten som skal slettes, merket ‘denne iPhone.’
d. Nederst på siden klikker man på ‘slett enheten’
e. Klikk på ‘Fortsett’
f. Hopp over valget hvor man kan legge inn telefonnummer ved å klikke på ‘neste’
g. Hopp over valget hvor man kan en melding ved å klikk på ‘slett’
h. Legg så inn Apple ID passordet og klikk ‘slett’
i. Klikk her for nærmere instruksjon.


4. Eventuelt kan du gjøre dette fra en PC ved å:
a. Logg på iCloud.com med Apple-ID-en til telefonen.
b. Gå til Finn iPhone.
c. Klikk på ‘Alle enheter’ øverst på skjermen.
d. Velg telefonen du vil fjerne fra iCloud og slette
e. Klikk på Slett iPhone. Velg Neste til enheten er slettet.
f. Klikk på ‘fjern fra konto’.
g. Klikk her for nærmere instruksjon.


5. For å være helt sikker på at det fremdeles ikke befinner seg personlige data på telefonen, anbefaler vi å slette alt innhold og alle innstilinger. (Denne prosessen vil også slette eventuell låsekode som ligger på telefonen). Klikk her for nærmere instruksjon


6. Slå av telefonen og ta ut simkortet dersom det fremdeles står i.

Klargjøring av telefonen

Android telefoner - instruksjoner.

+

Før vi henter telefonen er det et par ting du må huske på. 

Vi har full forståelse for at telefoner som kan ha ligget i skuffen en stund går i glemmeboken når det kommer til innhold og tilstand, men jo bedre forarbeid som gjøres før innsendelse, jo mer øker potensiell tilbakekjøpsverdi. Her ser du hvilke steg som må gjennomføres før telefonene sendes inn. Vi anbefaler at du deler linken med de ansatte som selv sitter med telefonen. Hvis du trenger hjelp kan du kontakte Moorup på flipp@nortel.no eller på telefon 90446999.

Android telefoner - instruksjoner

Hvordan du går igjennom de følgende stegene beskrevet nedenfor avhenger av hvilken Android telefon som benyttes. Vi anbefaler at brukerveiledningene som ligger tilgjengelig på produsentens hjemmeside følges hvis man er usikker på hvordan prosessen gjennomføres.

  1. Kopier alle data fra telefonen din til Google-kontoen din, eller koble telefonen til en datamaskin dersom man ønsker å beholde data lagret på telefonen.

  2. Logg ut av alle Google-kontoer. Det samme gjelder hvis det ligger aktivt i en egen konto fra leverandøren, f.eks. Samsung Account.

  3. Slett alle data ved å utføre en nullstilling/factory reset.

  4. Slå på telefonen igjen og sjekk at evt. passord/kode er blitt slettet også. Hvis ikke, deaktiver også denne.

  5. Slå av telefonen og ta ut simkortet dersom det fremdeles står i.

Telefonen er nå klar for innsending.

Avtal opphenting

Når verdivurderingen er akseptert, vil vi komme å hente telefonen.

+

Når verdivurderingen er akseptert, vil vi komme å hente telefonen og ta den med oss videre til diagnostisering.

Moorup samarbeider med easy2you for en mest mulig miljømessig opphenting av telefonen. Opphenting bestilles fra easy2you direkte gjennom nortel.no. 

Du vil få tilsendt link til "bestill opphenting" i egen mail.

Verdivurdering

Hvordan verdisettes telefonene?

+

Så snart telefonene er mottatt, starter en 3 stegs diagnostiseringsprosess før verdi på hver telefon konkluderes:

1.      Visuell inspeksjon: Sjekker for fysiske skader på telefonen som riper, skraper og sprekker på skjerm eller sidene og baksiden av telefonen 

2.      Funksjonell test: sjekker at telefon lader, samt at brytere og knapper fungerer.

3.      Diagnostisering: Telefonen gjennomgår en rigid test, hvor alle software relaterte funksjoner testes, alt innhold slettes og ny programvare installeres. 


Hver telefon vil graderes i én av følgende kategorier: 

 Very Good    

1.      Telefonen lar seg slå på, er ikke låst med kode eller til en mobiloperatør, skjerm og huset på telefonen har ingen riper eller sprekker, men kan ha få bruksspor.   

2.      Har ingen manglende funksjoner, vært demontert eller innehar uoriginale deler som har blitt benyttet for reparasjoner under eller etter fabrikantens garantiutløp. 

3.      Fungerer funksjonelt 100% i henhold til brukermanualen.

4.      Er tilbakestilt til fabrikkinnstillinger, renset for all data og inneholder ingen brukerinformasjon, data eller innhold. 

5.      Minimum 85% gjenværende batterikapasitet.

 

Good/Fair   

1.      Telefonen lar seg slå på, er ikke låst med kode eller til en mobiloperatør, men har skader enten på skjerm eller huset på telefonen (som kan kjennetegnes av riper og) eller tydelige og synlige bruksspor.  

2.      Touchscreen/skjerm funger, samt ingen misfarging eller lignende

3.      Fungerer funksjonelt 100% I henhold til brukermanualen. 

4.      Minimum 85% gjenværende batterikapasitet 

 

Poor  

1.      Telefonen lar seg slå på, er ikke låst med kode eller til en mobiloperatør, men har skader enten på skjerm eller huset på telefonen (som kan kjennetegnes av riper og sprekker) samt betydelige bruksspor. 

2.      Touchscreen/skjerm funger men kan ha misfarging eller lignende.

3.      Fungerer ikke fult ut funksjonelt  

4.      Minimum 50% gjenværende batterikapasitet.

 

BER (Beyond Economic Repair) 

En telefon hvor en eller flere av følgende tilstander gjelder: 

1.      Telefonen lar seg ikke slå på 

2.      Telefonen er låst 

Telefonen har store skader  (inkludert men ikke begrenset til vannskader, knust skjerm, ekspanderende/skadet batteri


Når telefonen er ferdig vurdert

Aksept av tilbakekjøpstilbud.

+

Innen 10 virkedager etter telefonene er mottatt responderer vår samarbeidspartner Moorup med en et ferdigstilt Verdivurderingsskjema med en konkludert verdi for hver innsendt telefon. 

Tilbakekjøpskontrakten sendes til bedriftens kontaktperson for digital signatur. Husk å legge ved Verdivurderingsskjemaet som vedlegg.

Etter signert Tilbakekjøpskontrakt vil avtalt beløp utbetales til bedriften ved at bedriften fakturerer Moorup basert på vilkårene i Tilbakekjøpsavtalen. Konkludert verdivurderingsskjema skal være vedlegg i faktura.


* Merk at det er Selgers ansvar å kunne bekrefte og dokumetere eier til telefoner som selges til Moorup.


bilde

Bidra til å gjøre verden til et litt bedre sted

Vår samarbeidspartner Moorup, sørger for at innsamlede telefoner får et nytt liv hos andre bedrifter eller forbrukere.