Avtal opphenting

Klargjør telefonen og fyll ut skjemaet under. Telefonen er nå klar for opphenting.

Klargjøring av telefonen

Apple iPhone/iOS-instruksjoner.

Før vi henter telefonen er det et par ting du må huske på. 

Vi har full forståelse for at telefoner som kan ha ligget i skuffen en stund går i glemmeboken når det kommer til innhold og tilstand, men jo bedre forarbeid som gjøres før innsendelse, jo mer øker potensiell tilbakekjøpsverdi. Her ser du hvilke steg som må gjennomføres før telefonene sendes inn. Vi anbefaler at du deler linken med de ansatte som selv sitter med telefonen. Hvis du trenger hjelp kan du kontakte Moorup på flipp@nortel.no eller på telefon 90446999.

Apple iPhone/iOS-instruksjoner
1. Kopier alle data fra din iPhone til iCloud-kontoen eller en datamaskin ved hjelp av iTunes dersom du ønsker å beholde eksisterende data lagret på telefonen. Klikk her for instruksjon.

2. Sjekk om tjenesten ‘Hvor er’ / Finn iPhone er aktivert. Tjenesten må være deaktivert før telefonen sendes inn.

3. Du finner ‘Hvor er’/Finn iPhone som en egen app på telefonen.
a. Gå inn i appen.
b. Nederst på siden, klikker man på ‘enheter’.
c. Velg enheten som skal slettes, merket ‘denne iPhone.’
d. Nederst på siden klikker man på ‘slett enheten’
e. Klikk på ‘Fortsett’
f. Hopp over valget hvor man kan legge inn telefonnummer ved å klikke på ‘neste’
g. Hopp over valget hvor man kan en melding ved å klikk på ‘slett’
h. Legg så inn Apple ID passordet og klikk ‘slett’
i. Klikk her for nærmere instruksjon.


4. Eventuelt kan du gjøre dette fra en PC ved å:
a. Logg på iCloud.com med Apple-ID-en til telefonen.
b. Gå til Finn iPhone.
c. Klikk på ‘Alle enheter’ øverst på skjermen.
d. Velg telefonen du vil fjerne fra iCloud og slette
e. Klikk på Slett iPhone. Velg Neste til enheten er slettet.
f. Klikk på ‘fjern fra konto’.
g. Klikk her for nærmere instruksjon.


5. For å være helt sikker på at det fremdeles ikke befinner seg personlige data på telefonen, anbefaler vi å slette alt innhold og alle innstilinger. (Denne prosessen vil også slette eventuell låsekode som ligger på telefonen). Klikk her for nærmere instruksjon


6. Slå av telefonen og ta ut simkortet dersom det fremdeles står i.

Klargjøring av telefonen

Android telefoner - instruksjoner.

Før vi henter telefonen er det et par ting du må huske på. 

Vi har full forståelse for at telefoner som kan ha ligget i skuffen en stund går i glemmeboken når det kommer til innhold og tilstand, men jo bedre forarbeid som gjøres før innsendelse, jo mer øker potensiell tilbakekjøpsverdi. Her ser du hvilke steg som må gjennomføres før telefonene sendes inn. Vi anbefaler at du deler linken med de ansatte som selv sitter med telefonen. Hvis du trenger hjelp kan du kontakte Moorup på flipp@nortel.no eller på telefon 90446999.

Android telefoner - instruksjoner

Hvordan du går igjennom de følgende stegene beskrevet nedenfor avhenger av hvilken Android telefon som benyttes. Vi anbefaler at brukerveiledningene som ligger tilgjengelig på produsentens hjemmeside følges hvis man er usikker på hvordan prosessen gjennomføres.

  1. Kopier alle data fra telefonen din til Google-kontoen din, eller koble telefonen til en datamaskin dersom man ønsker å beholde data lagret på telefonen.

  2. Logg ut av alle Google-kontoer. Det samme gjelder hvis det ligger aktivt i en egen konto fra leverandøren, f.eks. Samsung Account.

  3. Slett alle data ved å utføre en nullstilling/factory reset.

  4. Slå på telefonen igjen og sjekk at evt. passord/kode er blitt slettet også. Hvis ikke, deaktiver også denne.

  5. Slå av telefonen og ta ut simkortet dersom det fremdeles står i.

Telefonen er nå klar for innsending.

bilde

Bidra til å gjøre verden til et litt bedre sted

Vår samarbeidspartner Moorup, sørger for at innsamlede telefoner får et nytt liv hos andre bedrifter eller forbrukere.