Ofte stilte spørsmål

Ikke kunde enda?

Hvilken dekning har abonnementene til Nortel?
Hvilken dekning har abonnementene til Nortel?

Som kunde hos Nortel får du full Telenor-dekning. Du kan derfor føle deg trygg på at du er tilgjengelig når som helst- hvor som helst. Det er ingen begrensninger i dekningen selv om du er kunde hos oss. Du får akkurat samme nettet og dekningen som Telenor kunder.

Har du problemer med dekningen? Sjekk dekningskartet for å se hvordan dekningen er i området du befinner deg. Dekningen kan variere om det er mange på samme område som ringer eller surfer samtidig. Oppholder du deg innendørs i for eks. betongbygg eller rom som har betongvegger kan også dekningen oppleves som redusert.

Har alle abonnementene til Nortel avtaletid?
Har alle abonnementene til Nortel avtaletid?

Alle abonnementene våre selges med bindingstid. Egne vilkår gjelder for abonnement uten avtaletid. Avtaletiden er på 24 mnd. Les mer om vilkårene våre her.

Er det en datagrense på abonnementet Grenseløs?
Er det en datagrense på abonnementet Grenseløs?

Med abonnementet vårt Grenseløs får du hele 10 GB data hver eneste dag. Om du bruker over denne grensen blir hastigheten redusert. Du mottar en SMS før du bruker opp all dataen, slik at du har god tid på å kjøpe ekstra om det skulle være behov for det.

Har Nortel eSIM?
Har Nortel eSIM?

Som kunde i Nortel kan du kostnadsfritt bytte dine fysiske SIM-kort til eSIM. Les mer om eSIM her.

Hva er inkludert i mobilabonnementet?
Hva er inkludert i mobilabonnementet?

Med abonnement fra Nortel får du alltid full Telenor-dekning og 5G. Du får fri tale, SMS og MMS, og kan bruke telefonen din som normalt når du er på reise i EU/ EØS (27 GB pr. mnd. i EU/EØS med abonnementet Grenseløs). I tillegg får du kundeservice som er tilgjengelig mellom 08-17 på hverdager, og som har en gjennomsnittlig svartid på 22 sekunder på telefon. Vi har ingen skjulte kostnader.

Må hele bedriften over til Nortel?
Må hele bedriften over til Nortel?

Nei, hele bedriften trenger ikke flytte sine nummer over til oss. Skal dere ha sentralbordløsning fra Nortel anbefaler vi derimot at de som skal være en del av denne har abonnement hos oss. Dette for at dere skal få best mulig utbytte av alle tjenestene vi kan tilby.

Har Nortel nummeroppslag?
Har Nortel nummeroppslag?

I appen vår Mitt Nortel får du blant annet nummersøk og live nummeroppslag. Merk at det er litt ulike funksjoner på iOS og Android. Les mer her.

Hvordan holder vi kontroll på forbruk og kostnader?
Hvordan holder vi kontroll på forbruk og kostnader?

I appen Mitt Nortel får du full oversikt over eget forbruk, og kan blant annet kjøpe ekstra data om det skulle være behov for det. Som admin kan du logge deg inn på Mine Sider, og få full oversikt over hele bedriften. Se mer her.

Hva skjer med BankID når jeg bytter over til Nortel?
Hva skjer med BankID når jeg bytter over til Nortel?

Din BankID-avtale følger SIM-kortet, som vil si at din nåværende avtale opphører når du får nytt SIM-kort hos oss. Nå som BankID på mobil er historie trenger du bare laste ned den nye BankID-appen, eller engangskode-appen. Vi har laget en artikkel med alt du trenger å vite om BankID her.

Er prisene til Nortel inkludert moms?
Er prisene til Nortel inkludert moms?

Alle våre priser er oppgitt ekskl. mva., altså uten moms. Dette fordi vi selger tjenester til bedriftsmarkedet, og det er da standard praksis å operere med priser uten moms.

Har Nortel angrett på sine abonnement?
Har Nortel angrett på sine abonnement?

Nortel selger bedriftsabonnement og det er derfor ikke vanlig med angrerett på samme måte som i privatmarkedet. Skulle det oppstå problemer eller du er misfornøyd med ditt abonnement strekker vi oss langt for at du skal få en positiv kundeopplevelse hos oss.

Kunde hos oss?

Kan jeg bruke mobildata som normalt i utlandet?
Kan jeg bruke mobildata som normalt i utlandet?

Alle Nortel-kunder har fri bruk i EU/ EØS inkludert i sitt abonnement. Det vil si at når du er på reise i EU/ EØS kan du bruke telefonen din akkurat som hjemme i Norge. Les mer om utenlandspriser her.

Med unntak av  abonnementet Grenseløs, her har du 27 GB data inkludert i mnd. i EU/ EØS. 

Hvorfor viser første faktura feil beløp?
Hvorfor viser første faktura feil beløp?

Synes du første faktura er litt for høy? Den første fakturaen du mottar fra oss kan være litt høyere enn forventet. Dette fordi du som ny kunde vil bli fakturert fra den datoen abonnementet ble aktivert, i tillegg til påfølgende hele måned.

Eksempel:
Aktivering av abonnement er 27 mai.
Produksjon av faktura er 06 juni.
Du vil da bli fakturert for perioden 27 mai - 31 mai og 01 juni til og med 30 juni.
Om du fortsatt mottar faktura fra oss selv etter du har avsluttet ditt kundeforhold anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på telefon 70309900.

Hvor finner jeg PIN/PUK kode?
Hvor finner jeg PIN/PUK kode?

I Mitt Nortel appen finner du både PIN og PUK kode. Du kan også logge deg inn på Mine Sider eller se på velkomstbrevet du fikk med SIM-kortet ditt.

Hvordan bestiller vi abonnement og tilleggstjenester?
Hvordan bestiller vi abonnement og tilleggstjenester?

Du kan enkelt bestille abonnement selv på nortel.no. Du kan klikke på “bli kunde” øverst til høyre, så tar en av våre dyktige bedriftsrådgivere kontakt med deg. Hvis du er helt sikker på hva du ønsker å bestille og ikke trenger snakke med en bedriftsrådgiver kan du fylle ut skjemaet her.

Tilleggstjenester bestiller du selv på Mine Sider, eller tar kontakt med kundeservice.

Er det en datagrense på abonnementet Grenseløs?
Er det en datagrense på abonnementet Grenseløs?

Med abonnementet vårt Grenseløs får du hele 10 GB data hver eneste dag. Om du bruker over denne grensen blir hastigheten redusert. Du mottar en SMS før du bruker opp all dataen, slik at du har god tid på å kjøpe ekstra om det skulle være behov for det.

Hvordan holder vi kontroll på forbruk og kostnader?
Hvordan holder vi kontroll på forbruk og kostnader?

I appen Mitt Nortel får du full oversikt over eget forbruk, og kan blant annet kjøpe ekstra data om det skulle være behov for det. Som admin kan du logge deg inn på Mine Sider, og få full oversikt over hele bedriften. Se mer her.

Koble til router

Jeg har problem med å koble til routeren
Jeg har problem med å koble til routeren

Det finnes mange ulike routere med forskjellig fremgangsmåte på oppsett.

Normalt kan en nå routeren ved å gå til lokaladressen 192.168.1.1 - eller - 192.168.0.1 (kan også stå på baksiden av routeren).

1. Koble en enhet, mobil, PC eller nettbrett på WIFI-nettet til mobilrouteren.
2. Åpne nettleseren (for eks. Chrome eller Safari) og skriv inn lokaladressen 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 (står ofte bak på routeren).
3. Brukernavn og passord er ofte - admin (står bak routeren)
4. Skriv inn PIN-kode dersom dette kommer som spørsmål.
5. Dersom det fortsatt ikke fungerer etter å ha skrevet inn PIN-koden, anbefaler vi å nullstille eller resette routeren ved å holde inn knappen "Reset" på routeren. Trykk en binders/ nål i reset-hullet, og hold inne i 10 sekunder. Routeren skrur seg nå av og på, og du kan koble til det trådløse nettverket på nytt.
6. Det er viktig at det står Telenor under APN i routerinnstillingene.

Hvis du vet hva routeren heter finner du som regel brukerveiledning til den på nett.