Ofte stilte spørsmål finner du svaret på her. Noe annet du lurer på? Chat med oss da vel.

Hvor finner jeg PIN og PUK
Hvor finner jeg PIN og PUK

Du finner PIN og PUK-koden på velkomstbrevet du fikk med SIM-kortet ditt. I Mine Sider har du også tilgang til kodene.

Trenger du hjelp - chat med oss eller kontakte kundeservice på telefonnummer 70309900.

Hvordan endrer jeg PIN-kode
Hvordan endrer jeg PIN-kode

Du endrer enkelt PIN-koden din ved å taste PIN-koden feil 3 ganger, så taste inn PUK-koden din for å opprette ny PIN-kode.

Du kan også endre koden på innstillingene på de fleste telefoner.

En annen mulighet er å ringe **04gammel PIN*ny PIN*ny PIN og ring ut.

Hvorfor er beløpet på første faktura høyere enn forventet
Hvorfor er beløpet på første faktura høyere enn forventet

Den første fakturaen du mottar fra oss vil ofte være litt høyere enn forventet. Dette fordi som ny kunde hos oss vil du bli fakturert fra den datoen abonnementet ble aktivert, i tillegg til påfølgende hele måned.

Eksempel:
Aktivering av abonnement er 27 mai.
Produksjon av faktura er 06 juni.
Du vil da bli fakturert for perioden 27 mai - 31 mai og 01 juni til og med 30 juni.

Hva er bedriften fakturert for?
Hva er bedriften fakturert for?

På side to av fakturaen kan du se spesifikasjonene av hva som er fakturert for.

Ikke mottatt faktura?
Ikke mottatt faktura?

Du finner kopi av fakturaene ved å logge deg på Min Bedrift eller ved å kontakte kundeservice.

Problemer med BankID på mobil?
Problemer med BankID på mobil?

Etter du har flyttet ditt telefonnummer over til Nortel, må BankID på mobil aktiveres på nytt via nettbanken. BankID på mobil følger SIM-kortet ditt. 

Bytter du SIM-kort må BankID på mobil opprettes på nytt i nettbanken. Ta kontakt med banken din om du trenger hjelp til å aktivere avtalen på nytt.

Pris BankID på mobil
Pris BankID på mobil

Bank ID på mobil koster kr. 0,49 per oppkobling.

Kjøpe ekstra datapakke
Kjøpe ekstra datapakke

Du kan kjøpe ekstra datapakker på 1, 5 og 15 GB på Mine Sider eller i Mitt Forbruk-appen. 

Du kan også kjøpe ved å sende SMS: «Nortel 1GB», «Nortel 5GB» eller «Nortel 15GB» til 26112.
Det kan ta ett par minutter før datapakken blir aktivert. Datapakkene er gyldig ut måneden.

Aktivere nytt SIM-kort
Aktivere nytt SIM-kort

Du kan aktivere nytt SIM-kort, eller legge til dataSIM og tvillingSIM på Mine Sider eller Mitt Forbruk-appen. Du kan også aktivere eSIM på samme måte. 

Om du skal aktivere dette på en klokke velger du tvilling eller dataSIM. Husk at du bare kan aktivere SIM-kort som ikke har vært i bruk tidligere.

Data Rollover
Data Rollover

Etter månedsskiftet kan det ta ett par dager før evt. resterende datamengde fra forrige måned vises på Mine Sider. Om det fremdeles ikke vises etter noen dager kan du kontakte kundeservice på 70309900.

Ekstra datapakker er ikke med på Data Rollover.

Glemt passordet på Softphone-klienten
Glemt passordet på Softphone-klienten

Du kan tilbakestille passordet på Softphone-klienten her, deretter klikke på “Be om passord”.

Har abonnementet Grenseløs fri data?
Har abonnementet Grenseløs fri data?

Grenseløs er faktisk Norges beste fri data abonnement til bedrifter! Det er 10GB data inkludert hver eneste dag, ved midnatt nullstilles telleren og du får tildelt 10 nye GB. Slik fortsetter det hver eneste dag.

Har du spørsmål?

Søk i svar på de mest relevante spørsmålene.