Som kunde i Nortel kan du kostnadsfritt bytte dine fysiske SIM-kort til eSIM - et elektronisk og innebygd SIM-kort.
eSIM står for "Embedded SIM", og betyr innebygd SIM. eSIM er altså et elektronisk SIM-kort. Med eSIM fra Nortel, behøver du ikke å sette inn et fysisk SIM-kort i mobiltelefoner eller nettbrett som støtter eSIM. Det koster ikke noe ekstra å ha eSIM i stedet for fysisk SIM-kort.
Her kan du se om din telefon støtter eSIM (oppdatert 24.11.22)
iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max
iPhone 13, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Mini
iPhone 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 12 Mini
iPhone SE
iPhone 11, 11 Pro, 11 Pro Max
iPhone XS, XS Max
iPhone XR
iPad Pro 12.9‑inch (4.generasjon)
iPad Pro 12.9‑inch (3.generasjon)
iPad Pro 11‑inch (2.generasjon)
iPad Pro 11‑inch (1.generasjon)
iPad Air (4.generasjon)
iPad Air (3.generasjon)
iPad (8.generasjon)
iPad (7.generasjon)
iPad mini (5.generasjon)
Samsung Galaxy S22 5G, Ultra 5G, S22+
Samsung Galaxy S21+ 5G
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
Samsung Galaxy Note 20 FE 5g
Samsung Galaxy Note 20 FE
Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Ultra 5g
Samsung Note 20+
Samsung Fold LTE model
Samsung Galaxy Z Fold3 5G
Samsung Galaxy Z Flip 5G
Samsung Galaxy Z Flip
Samsung Galaxy S20, s20+ and S20 Ultra
Samsung Galaxy Z Fold2 5G
Samsung Galaxy Fold
Google Pixel 6a
Google Pixel 6 Pro
Google Pixel 6
Google Pixel 5a 5G
Google Pixel 5
Google Pixel 4a
Google Pixel 4
Google Pixel 3 & 3XL
Google Pixel 2
Microsoft Surface Duo
Windows 10 PCs
Huawei P40 and P40 Pro
Oppo Find X3 Pro
Sony Xperia 10 III Lite
Se hvilke telefoner som har Dual SIM
iPhone XS, iPhone XS Max og iPhone XR og nyere modeller har Dual SIM med ett nano-SIM-kort og én eSIM. Da kan du f.eks. bruke ett nummer for jobb og ett nummer for personlige anrop. Du kan også f.eks. bruke en lokal operatør i utlandet, men samtidig ha det norske tilgjengelig i samme telefon.
Kan eSIM brukes her?
BankID på mobil som utvikles av VIPPS, har ikke implementert støtte for eSIM per i dag. Derfor kan ikke norske mobiloperatører tilby BankID på Mobil med eSIM. I de tilfellene BankID skal benyttes på mobiltelefoner med eSIM, må du bruke den ordinære kodebrikken eller BankID-appen (hvis din bank støtter appen).
eSIM på Apple Watch støttes dessverre ikke i dag hos Nortel. Slik er også situasjonen hos alle andre operatører som gjester på nettet til Telenor i Norge. Faktisk er det også slik for såkalte MVNO & SP operatører i resten av verden. Det er mange millioner abonnenter der ute som etterlyser at Apple og netteierne åpner opp for eSIM på Apple Watch til alle operatører som ikke får tilgang.
Men, husk at du ikke trenger eSIM på Apple Watch så lenge du har din iPhone i nærheten. Alle Apple Watch-modeller har trådløs (Bluetooth & Wi-FI) kommunikasjonsevne. Den vil derfor få informasjonen den trenger fra iPhone via Bluetooth, som er veldig energieffektiv og vil gi den beste batterilevetiden for klokken din. Hvis telefonen din ikke er i Bluetooth dekning, kan klokken også få informasjonen den trenger via et Wi-Fi signal. Det er kun når du beveger deg vekk fra telefonens Bluetooth eller klokkens Wi-Fi dekning at du behøver eSIM for å motta samtaler og tekstmeldinger på din Apple Watch.
iPhone og Apple Watch fungerer kun sammen som en såkalt "companion device". På et eller annet tidspunkt vil kanskje Apple og de andre produsentene av smartklokker, koble vekk mobiltjenesten i klokken fra mobiltjenesten i håndsettet. Dette vil bety at en klokke kan fungere frittstående med sitt eget telefonnummer.
Bestilling av Nortel eSIM og veiledning finner du på Min side.
Bestilling av Nortel eSIM og veiledning finner du på Min side. Husk at du må gjøre bestillingen fra en datamaskin og være tilknyttet Wi-Fi på både datamaskinen og enheten du skal bestille eSIM på. Så snart du har bestilt, får du tilgang på en QR-kode som skannes på enheten Nortel eSIM skal aktiveres på. Dersom du bytter til eSIM på ditt hovednummer (altså mobiltelefonen du har Nortel Simkort i fra før), blir ditt eksisterende fysiske Nortel SIM-kort deaktivert når Nortel eSIM er aktivert. Husk å ta ut det fysiske SIM-kortet etter eSIM er aktivert.
Full kontroll med min bedrift.
Rapporter, faktura, abonnementer med mer har du kontroll på her. Les mer
Følg med på forbruket ditt.
Pin/puk, datapakker og eget forbruk finner du her. Les mer
Full oversikt med Nortel bedriftsnett.
Administrer sentralbord til bedriften din her via appen vår. Les mer
Telefoner og utstyr finner du her.
For å kunne handle i nettbutikken må ditt firma være registrert som bedriftskunde med mobilabonnement hos Nortel. Bestill tilgang her.
Ring oss:
70 30 99 00
Send oss en email:
support@nortel.no
Våre åpningstider:
Hverdager 08:00 - 17:00
Vi er tilgjengelig på både telefon, chat, e-post og Facebook. Enten du ønsker en uforpliktende prat om våre abonnement og tjenester - eller allerede er kunde og trenger hjelp.
Bestill abonnement selv
Kundeservice
Allerede kunde? Logg inn her