Grenseløs dekning blant fjord og fjell

Fleksible løsninger og skreddersydde abonnement. Dette var viktig da PatoGen skulle velge teleselskap.

Kundesak fra Nortel kunde Patogen.


Dekning i alle kriker og kroker

- Best mulig dekning er viktig for oss når vi velger teleselskap, sier Noralf Gamlem som er digitaliseringsdirektør i PatoGen. - Som aktør i oppdrettsnæringen har vi kunder i kriker og kroker av Norge. Dette gjør oss avhengig av god dekning også når vi er på oppdrettslokasjoner blant fjorder og fjell.  

- Nortel gir deg grenseløs dekning, fastslår Christian Pritchard, administrerende direktør i Nortel. - Alle våre abonnement bruker Telenors mobilnett og gir deg derfor full Telenordekning med Norges raskeste nett. Telenor er det teleselskapet som har flest basestasjoner i landet, i tillegg til at nettet stadig er i utbygging. Dette for å gi deg som kunde den beste dekningen og det raskeste mobilnettet.  Med abonnement i Nortel skal du føle deg trygg på at du både kan åpne store filer og ha videomøter uansett hvor du er på jobb, legger Pritchard til.  

Kompetanse, erfaring og sunnmørsk skaperkraft  

- PatoGen var tidlig i dialog med Nortel, og vi var interessert i hvilke løsninger det den gang nyetablerte teleselskapet kunne tilby vår bedrift, forteller Gamlem. - Vi har sans for måten Christian Pritchard tenker på og stor tro på det dyktige og erfarne teamet han har med seg for å bygge opp og drive selskapet. Kompetanse, erfaring og sunnmørsk skaperkraft er en uslåelig kombinasjon, sier han og smiler stort. - Høy teknisk kompetanse i selskapet var et av våre ankepunkt internt i PatoGen da vi skulle velge teleselskap.

"At Nortel fokuserer på små og mellomstore bedrifter gjør at vi som kunder er godt ivaretatt – vi kan enkelt ta direkte kontakt med support på chat eller telefon, og vi har vår faste kontaktperson. Dette er en fordel med en organisasjon som Nortel, noe som gjør at kundeforholdet oppleves veldig personlig." 

Noralf Gamlem, Digitaliseringsdirektør PatoGen

Fleksible løsninger og skreddersydde abonnement  

- I PatoGen er vi 50 ansatte", forteller digitaliseringsdirektøren. - Alle har ikke de samme behovene i sine abonnement, med Nortel får vi fleksibilitet for å tilpasse tjenestene og vi kan skreddersy abonnement for den enkelte. Eksempelvis har vi noen ansatte med behov for å ringe mye til vår avdeling i Skottland.

Økonomisk forutsigbarhet  

- Vi opplever god kapasitet på våre datapakker og ser en stor fordel i at prisene er faste, noe som hele tiden gir oss god oversikt og økonomisk forutsigbarhet, sier Noralf Gamlem.  

"Nortel tilbyr mange løsninger som hjelper oss til å bli mer effektiv i arbeidshverdagen."

Noralf Gamlem, PatoGen

En mer effektiv arbeidsdag 

- Nortel tilbyr mange løsninger som hjelper oss til å bli mer effektiv i arbeidsdagen, sier Gamlem. - Nortels bedriftsnett og egen app gir oss god oversikt over mulighetene, og funksjonene gjør at vi enkelt kan tilpasse våre behov internt i bedriften. Appen effektiviserer også arbeidsdagen gjennom integrasjon med Outlook. Slik får vi enkelt tilgang til kalender, e-postsystem og kontaktliste. Appen kan lastes ned og brukes både på telefon og datamaskin og gjør det dessuten mulig å bruke PC-en som telefon. Dette er en stor fordel som gjør at vi sparer mye tid, understreker han. 

- Selv sitter jeg mye foran PC-en og jobber. Å kunne svare på telefonsamtaler, snakke og skrive sms-er på PC-en helt fantastisk! Jeg kan skrive mye mer og mye raskere når jeg får bruke tastaturet til datamaskinen. I tillegg har jeg full oversikt over arbeidet på dataskjermen og tilgang til Internett mens jeg har telefonsamtale. En dag hadde en kollega glemt telefonen sin hjemme, men det var ingen problem når hun kunne installereNortels app på PC-en!  En annen fordel er at du enkelt kan ta med en samtale ut fra PC-en og over på mobiltelefonen hvis du må ut av kontoret og ønsker å fortsette samtalen, legger han til.  

- Tanken bak appen er at kundene våre skal kunne ha med seg det mobile kontoret til enhver tid, sier Pritchard. - Denne tjenesten gir mange muligheter, blant annet å kunne sette over samtaler til kollegaer, sette opp telefonkonferanser, se status på kollegaer i sanntid og å sette status på egen profil. Vi er veldig fornøyde med appen, bekrefter Gamlem. - Den som tar imot telefoner ved sentralbordet vårt kan se om den enkelte ansatte er opptatt i møte eller tilgjengelig, vi har full oversikt over innringingskøer og vi kan enkelt spille av meldinger som er lagt igjen på mobilsvar, også på PC-en.

- Nortel er først ut i Norge med å tilby abonnement med fast pris, grenseløs bruk og full dekning på Norges raskeste mobilnett, sier Pritchard avslutningsvis, – dette gjør vi fordi våre kunder har viktigere ting å tenke på enn tomme datapakker. 

Om PatoGen

-PatoGen sine tjenester bidrar til økt lønnsomhet og forutsigbarhet i akvakulturnæringen ved å forebygge smitte og sykdom, og bidrar til å ivareta kundenes økende krav til en kostnadseffektiv og dyrevennlig produksjon. -Patogen har Norges mest moderne laboratorier for påvisning av fiskepatogener og virksomheten bygger på snart 20 års målrettet utviklingsarbeid av Real-Time PCR. -PatoGen er en viktig bidragsyter for effektiv ressursutnyttelse – og ikke minst for å fremme dyrevelferd.