Som kunde i Nortel kan du kostnadsfritt bytte dine fysiske SIM-kort til eSIM - et elektronisk og innebygd SIM-kort.
Her kan du se om din telefon støtter eSIM (oppdatert 06.03.23)
Alle iPhone fra 2018 og nyere Samsung Galaxy series S20-22 Alle Google telefoner fra Pixel 3a og nyere
iPad Pro 12.9‑inch (4.generasjon) iPad Pro 12.9‑inch (3.generasjon) iPad Pro 11‑inch (2.generasjon) iPad Pro 11‑inch (1.generasjon) iPad Air (4.generasjon) iPad Air (3.generasjon) iPad (8.generasjon) iPad (7.generasjon) iPad mini (5.generasjon)
Microsoft Surface Duo
Windows 10 PCs Huawei P40 and P40 Pro Oppo Find X3 Pro Sony Xperia 10 III Lite
Ta kontakt med oss for bestilling av Nortel eSIM.
Ta kontakt med vår kundeservice for å bestille eSIM. Så snart du har bestilt, får du tilgang på en QR-kode som skannes på enheten Nortel eSIM skal aktiveres på. Dersom du bytter til eSIM på ditt hovednummer (altså mobiltelefonen du har Nortel Simkort i fra før), blir ditt eksisterende fysiske Nortel SIM-kort deaktivert når Nortel eSIM er aktivert. Husk å ta ut det fysiske SIM-kortet etter eSIM er aktivert.
Se hvilke telefoner som har Dual SIM
iPhone XS, iPhone XS Max og iPhone XR og nyere modeller har Dual SIM med ett nano-SIM-kort og én eSIM. Da kan du f.eks. bruke ett nummer for jobb og ett nummer for personlige anrop. Du kan også f.eks. bruke en lokal operatør i utlandet, men samtidig ha det norske tilgjengelig i samme telefon.
Kan eSIM brukes her?
BankID på mobil som utvikles av VIPPS, har ikke implementert støtte for eSIM per i dag. Derfor kan ikke norske mobiloperatører tilby BankID på Mobil med eSIM. I de tilfellene BankID skal benyttes på mobiltelefoner med eSIM, må du bruke den ordinære kodebrikken eller BankID-appen (hvis din bank støtter appen).
eSIM på Apple Watch støttes dessverre ikke i dag hos Nortel. Slik er også situasjonen hos alle andre operatører som gjester på nettet til Telenor i Norge. Faktisk er det også slik for såkalte MVNO & SP operatører i resten av verden. Det er mange millioner abonnenter der ute som etterlyser at Apple og netteierne åpner opp for eSIM på Apple Watch til alle operatører som ikke får tilgang.
Men, husk at du ikke trenger eSIM på Apple Watch så lenge du har din iPhone i nærheten. Alle Apple Watch-modeller har trådløs (Bluetooth & Wi-FI) kommunikasjonsevne. Den vil derfor få informasjonen den trenger fra iPhone via Bluetooth, som er veldig energieffektiv og vil gi den beste batterilevetiden for klokken din. Hvis telefonen din ikke er i Bluetooth dekning, kan klokken også få informasjonen den trenger via et Wi-Fi signal. Det er kun når du beveger deg vekk fra telefonens Bluetooth eller klokkens Wi-Fi dekning at du behøver eSIM for å motta samtaler og tekstmeldinger på din Apple Watch.
iPhone og Apple Watch fungerer kun sammen som en såkalt "companion device". På et eller annet tidspunkt vil kanskje Apple og de andre produsentene av smartklokker, koble vekk mobiltjenesten i klokken fra mobiltjenesten i håndsettet. Dette vil bety at en klokke kan fungere frittstående med sitt eget telefonnummer.
Min Side.
For deg som har vært kunde en stund, og ikke har blitt overført til ny plattform enda.
Ring oss:
70 30 99 00
Send oss en email:
support@nortel.no
Våre åpningstider:
Hverdager 08:00 - 17:00
Vi er tilgjengelig på både telefon, chat, e-post og Facebook. Enten du ønsker en uforpliktende prat om våre abonnement og tjenester - eller allerede er kunde og trenger hjelp.